eSeller A/B-test

Der er over årene udviklet mange forskellige metoder til optimering af indtjening og forøgelse af omsætning. Et af de største tiltag har været udvikling af de såkaldte spilt-tests også kaldet A/B tests. eSeller splittesten er udviklet, så den er kompatibel med Googles website optimizer. Dermed kan der idriftsættes split-test på eSeller webshops, hvor man så udnytter Google tjenesten til at gennemføre selve testen.

I al sin enkelthed går split-tests ud på at måle, om brugere bliver  mest motiveret af eksempelvis en “Læg i kurv” knap eller en “Køb nu” knap. Det foregår således, at det omfattende splittestmodul installeres på eSeller webshoppen. Derefter opsættes 1 eller flere kopier af det eksisterende, “kørende” design. Kopierne modificeres så efter ønske og tilmeldes til Google Website Optimizer. Herefter vil Google så fremvise henholdsvis det ene design til en gruppe af brugere, og det andet design til en anden gruppe af brugere.

Resultatet af sådanne splittest kan være uhyre givtige. Man kan virkelig gøre store opdagelser her. Dog vil det være en vurdering fra sag til sag, om splittest vil være det rette sted at starte ud. Ren erfaring kan jo afhjælpe de mest iøjnefaldende fodfejl. Splittest er til den professionelle webshop ejer, der vil skridtet videre og have total indsigt i brugernes adfærd på sitet. Har du en driftig webshop, vil det nærmest være en dødssynd ikke at foretage en splittest før du giver din webshop et make-over.

Prisen for split-test centret
Oprettelse kr. 9.995,-
Drift pr. måned kr. 399,-